KADRA

Zespół naszej Poradni  tworzą osoby posiadające wysokie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie w pracy z małym dzieckiem:

 

Kinga Szwarc– Dyrektor NPPP „Zielony Balonik”, 

                          Koordynator Zespołu WWRD

Pedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki. Dyplom magistra obroniła w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: oligofrenopedagogika. Ukończyła szereg kursów i szkoleń m.in.

  • Szkolenie I i II stopnia w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej – Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej

  • Szkolenie I i II stopnia w zakresie Terapii Ręki

  • Kurs Podstawowy I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego Bazującego na Metodzie W. Sherborne

  • Szkolenie: Dziecko Widzem i Aktorem

  • Warsztat: Techniki Terapii Tańcem i Ruchem w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  • Szkolenie: Formy aktywności plastycznej we wczesnej edukacji dziecka

  • Warsztaty Metodyczne: Jak rozwijać mowę komunikatywną dziecka? Zabawy z wykorzystaniem literatury dziecięcej:

  • Pierwsza pomoc przedmedyczna

Podstawą w mojej pracy z małym dzieckiem jest zdobycie Jego zaufania, nawiązanie opartego na zaufaniu kontaktu emocjonalnego zapewniającego poczucie bezpieczeństwa. Stosuję metodę  podążania za dzieckiem, towarzyszenia  Mu w eksploracji otoczenia jako podstawowej formie poznawania otaczającego świata i zdobywania nowych umiejętności.

Agnieszka Kalicka – Psycholog
Zawód: psycholog kliniczny, oligofrenopedagog, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Od ponad pięciu lat pracuje w szkolnictwie specjalnym, zajmuje się terapią dzieci głównie z niepełnosprawnością ruchową i sprzężoną (mózgowe porażenie dziecięce, wady genetyczne), jak również z nieprawidłowościami rozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera).Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu  m. in. komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz wspomagania rozwoju małego dziecka. Ceni sobie indywidualne podejście do każdego dziecka, oparte na nieustannej obserwacji jego potencjału oraz podążaniu za zainteresowaniem będącym motorem napędowym rozwoju.

Najważniejszym celem w mojej pracy jest pomoc w ukształtowaniu dojrzałego, mądrego i nade wszystko szczęśliwego młodego Człowieka. Jak to osiągnąć? – pomaga otwartość, życzliwość i duża doza poczucia humoru.